۱ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۵:۲۵

جانشین سازمان عقیدتی سیاسی ارتش:

شهید قرنی از افتخارات ملی است/ خدماتی که فراموش شدنی نیست

شهید قرنی از افتخارات ملی است/ خدماتی که فراموش شدنی نیست

قم - جانشین سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی، شهید قرنی را یکی از افتخارات ملی دانست و گفت: ابعاد شخصیتی این شهید بزرگوار باید به نسل جوان و آیندگان معرفی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با فرارسیدن سالروز شهادت شهید سپهبد محمدولی قرنی، نخستین رئیس ستاد مشترک ارتش جمهوری اسلامی ایران مراسم گرمیداشتی به پاس خدمات ارزشمند این شهید بزرگوار در حرم حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار شد.

سرلشکر محمدولی قرنی، در اسفندماه سال ۱۳۳۶ در مقام فرمانده رکن دوم ارتش به اتهام طرح توطئه کودتا علیه رژیم شاهنشاهی بازداشت شد.

وی با وقوع انقلاب اسلامی ایران، در سمت نخستین رئیس ستاد مشترک ارتش ایران پس از انقلاب قرار گرفت و همزمان به عضویت در شورای انقلاب اشتغال داشت. او از ۲۳ بهمن ۱۳۵۷ تا ۷ فروردین ۱۳۵۸ رئیس ستاد مشترک ارتش بود.

شهید قرنی در سوم اردیبهشت ۱۳۵۸ بدست گروه فرقان به شهادت رسید که مقبره وی در قم در حرم حضرت معصومه(س) است.

همزمان با فرارسیدن سالگرد شهید قرنی، مراسم گرامیداشتی قبل از ظهر چهارشنبه با حضور نیروهای ارتش و جمعی از مردم و زائران در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار شد.

شهید قرنی به جامعه معرفی شود

در این مراسم جانشین سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران طی سخنانی با بیان اینکه شهید قرنی یکی از قهرمانان ملی ما است، اظهار اشت: شهید قرنی یکی از افتخارات ارتش جمهوری اسلامی است و لازم است ما با قلم و بیان خدمات ارزشمند و ویژگی‌های بزرگ این شهید را به مردم بشناسانیم.

حجت الاسلام عباس محمد حسنی ابراز کرد: باید از ظرفیت خود برای معرفی شهید قرنی این شخصیت کم نظیر استفاده کنیم و به نسل جوان و آیندگان معرفی کنیم.

جانشین سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با اشاره به سابقه مبارزاتی شهید قرنی، عنوان کرد: خدمات این شهید بزرگوار قبل و هنگام انقلاب اسلامی فوق العاده است به طوری که در آزادسازی کردستان نقش بزرگی را ایفا کرد و با وجود اینکه ۶ سال در زندان رژیم طاغوت بود، آرمان‌های پیامبر گرامی اسلام(ص) را از یاد نبرد و در آن جهت بسیار تلاش کرد.

امام راحل اعتماد بسیار زیادی به شهد قرنی داشتند

وی افزود: شهید قرنی پیغام شاه را نپذیرفت و ۲۰ سال خانه نشین بود و با این حال با امام خمینی(ره) و مرجعیت ارتباط داشت و امام راحل اعتماد بسیار زیادی به این شهید داشتند.

حجت الاسلام حسنی در این باره ادامه داد: شهید قرنی در شورای مرکزی انقلاب اسلامی عضویت داشت و اولین رئیس ستاد مشترک ارتش جمهوری اسلامی بود.

جاشین سازمان عقیدتی سیاسی ارتش ابراز داشت: شهید قرنی در بحرانی‌ترین زمان بعد از انقلاب اسلامی ارتش جمهوری اسلامی ایران را برعهده گرفت و با تصمیم گیری به موقع خود توانست کردستان ایران را از دست تجاوزگران آزاد کند.

وی عنوان کرد: با دشمن باید با زبان خودش سخن گفت و اگر سلاح در دست گرفت و تجاوز باید با سلاح صحبت کرد زیرا اگر نرم سخن بگوییم سوء استفاده می‌کند.

شهید قرنی به دلیل جوسازی برخی سازشکاران استعفا داد

حجت الاسلام حسنی بیان کرد: شهید قرنی بعد از آزاد سازی کردستان به دلیل جوسازی‌های برخی سازشکاران مجبور شد استعفا بدهد. خدمتی که شهید قرنی به کشور کرده هرگز فراموش نمی‌شود.

جانشین سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان اینکه شهید قرنی برای گرفتن انتقام زیاده خواهان به شهادت رسید، اظهار کرد: ما وظیفه داریم نسل جوان و آینده را از خدمات شهید قرنی آگاه کنیم.

گلباران مرقد شهید قرنی در حرم مطهر

پس از پایان مراسم و مدیحه سرایی مداح اهل بیت، حاضران با در دست داشتن شاخ گل‌هایی به سمت محل دفن شهید قرنی در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) حرکت کردند تا ضمن گلباران، فاتحه‌ای نثار این شهید بزرگ کنند.

کد خبر 3603975

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha